ثبت برند

در واقع برند های دلخواه آن هایی هستند که به مراتب دارای وجه و قدرت اجتماعی

بالاتری بوده و افراد نسبت به آن ها حس اعتماد داشته باشند.

نخستین گام در تجارت اعتماد است و علامت تجاری به وسیله برند سازی به این اعتماد

در تجارت تعهد و شتاب می بخشد.

ثبت برند با بینش ثبت : طبق تبصره 1 قانون ثبت علایم تجاری و اختراعات ، مصوب اول تیر 1310 ، ثبت علامت در ایران اختیاری است.

مگر در مواردی که دولت آن را اامی قرار داده است. اما به علت مزایایی که دارد، تجار و شرکت های تجاری ترجیح میدهند، علائم خود را ثبت نمایند.

  در ادامه به نکات مهمی در خصوص تعریف و قوانین علامت تجاری و همچنین استعلام ثبت برند اشاره خواهیم کرد. در خصوص هزینه ثبت برند نیز با ثبت بینش تماس حاصل نمایید.

 

برند چیست

برند یا نشانه یا علامت تجاری با هدف متمایز کردن کالا و خدمات شما، با کالا و خدمات سایر

رقبای شما بکار گرفته می شود.

در کشور ما این کلمه به خدمت و یا محصولی گفته می شود که اعتبار و جایگاه اجتماعی

داشته باشد.

استعلام برند در کمتریــن زمــــان

استعلام

ثبت برند

استعلام ثبت برند به دلیل تنوع برندهای ثبت شده در ایران و خارج از ایران برای ثبت علامت تجاری لازم می باشد.

به اینصورت به متقاضی میزان درصد تایید علامت مورد نظراعلام می گردد و او می تواند از برندهایی که قبلا به ثبت رسیده به همراه نوع کالا یا خدمات و طبقه ی ثبت شده در آن اطلاع پیدا کند.

این امر همچنین صرفه جویی در زمان و هزینه بدلیل عدم رد برند را بدنبال خواهد داشت.

مراحل

ثبت برند

۱- انتخاب یک واژه مناسب: شکل و تصویر زیبا و یا ترکیبی از هر دو به صورتی که در ذهن ماندگار باشد.

۲- سپس بررسی شود که عینا و یا شبیه برند شما وجود نداشته باشد.

۳- تهیه مدارک مورد نیاز

۴- ورود به سایت مرکز مالکیت معنوی، قسمت ثبت اظهارنامه علامت تجاری و اقدام به تکمیل فرم

۵- پرداخت هزینه انتشار رومه رسمی و هزینه حق الثبت

۶- تحویل سند

 

هزینه ثبت برند

هزینه ثبت برند شامل چند بخش میشود. بخشی به پرداختی های دولتی و فیش های واریزی مربوط است.

مثلا هزینه ثبت اظهارنامه برند که با توجه به حقیقی یا حقوقی بودن آن متغییر میباشد.

تعداد کالاها یا محصولات درخواستی و طبقات مورد تقاضا نیز در میزان این هزینه تاثیرگذار هستند.

هزینه دیگر مربوط به مرحله بعد از تایید اظهارنامه و آگهی نوبت اول است.

*تاخیر در پرداخت هزینه آگهی رومه رسمی نوبت اول باعث رد شدن برند میشود.

هزینه دیگر در خصوص رومه رسمی دوم است که بعد از 30 روز که از تایید آگهی نوبت دوم گذشت، صورت می گیرد.

متخصصان، مشاوران و کادر باتجربه و زبده موسسه ثبت بینش

همواره در خدمت شما متقاضیان گرامی در خصوص تمامی مسائل حقوقی ثبتی از قبیل :

دفاترپلمپ ، ثبت شرکت ، شرکت رتبه دار ، کد اقتصادی ، ثبت تغییرات و … خواهند بود.

ثبت تغییرات

ثبت تغییرات ذیل در شرکت ها، طبق ماده 200 قانون تجارت اامی می باشد. قابل ذکر است هر گونه تغییری در اساسنامه یا موارد دیگر در شرکت، می بایست به ثبت برسد. در ادامه با نحوه ثبت تغییرات شرکت آشنا می شوید. جهت استعلام قیمت هزینه ثبت تغییرات تماس بگیرید.
الف- تغییر اساسنامه
ب- تمدید مدت زاید بر مدت مقرر گردیده
ح- انحلال شرکت ( حتی در مواردی که انحلال در پی انقضای مدت شرکت انجام پذیرد.)
د -تعیین نمودن کیفیت تفریغ حساب یا تبدیل و خروج برخی شرکا . ه -تغییر یافتن نام شرکت

تغییرات پس از

ثبت شرکت

صاحبان شرکت های ثبت شده، ممکن است پس از ثبت به دلایل مختلف تصمیم بر تغییراتی در مواردی از اساسنامه و یا هر مورد دیگری بگیرند. این تغییرات و تصمیمات می بایست حتما به ثبت برسند. در ثبت نمودن تغییرها، مراتب به اطلاع اداره ی ثبت شرکت ها خواهد رسید و در ذیل ثبت اولیه به ثبت رسیده آگهی می شود.

انواع تغییرات شرکت

-تغییرنام شرکت
-تغییر موضوع فعالیت
-تغییر نشانی
-افزایش یا کاهش سهام یا سرمایه
-تبدیل سهام به بی نام و بانام
-تغییر در تعداد مدیران شرکت
-تغییر در حقوق نوع خاصی از سهام
-تمدید هیئت مدیره بازرسین
-ورود و خروج در مسئولیت محدود
-تغییر تابعیت شرکت
-اصلاحات ماده اساسنامه ( حق امضا – تعداد اعضای هیئت مدیره – تصویب اساسنامه جدید و…)
در تمامی موارد ذکر شده ثبت تغییرات اامی می باشد.

نحوه ثبت تغییرات شرکت

نحوه ثبت تغییرات در شرکتهای ثبت به صورت زیر می باشد.

همانطور که در ابتدا عنوان گردید هر گونه تغییری در اساسنامه یا موارد دیگر در شرکت، می بایست به ثبت برسد و مراحل قانونی آن طی شود.

نخست می بایست انجام تغییرات با توافق و رای اکثریت حاضر در مجمع عمومی فوق العاده و یا عادی به صورت فوق العاده و نیز هیأت مدیره مصوب شود.

مدارک لازم به منظور ثبت نمودن تغییرهای شرکت

  • کپی اوراق ثبتی
  • ارائه لیست آخرین سهامداران و میزان سهم سهامداران
  • کپی شناسنامه و کارت ملی همه اعضا و سهامداران
  • کپی از کلیه آگهی های تغییرات انجام شده و به ثبت رسیده
  • طبق دستورالعمل اداره ثبت شرکت ها ، شرکت موظف است قبل از اقدام به تغییرات جدید ، آخرین تغییرات انجام شده را در رومه رسمی و رومه کثیرالانتشار درج نموده باشد.
  • رومه رسمی و رومه کثیرالانتشار آخرین تغییرات شرکت

پس از تصمیم گیری در خصوص تغییرات شرکت، نسبت به تنظیم صورتجلسات تغییرات مربوطه اقدام می کنید. سپس به انجام اداری مراحل پرونده پرداخته خواهد شد.

بعد از گذراندن مراحل مذکور تغییرات به وسیله ی اداره ثبت شرکت ها، به ثبت خواهد رسید.

 

    در این بخش به مراحل و مراتب برخی از تغییرات رایج شرکت ها اشاره می کنیم

    مراحل ثبت نمودن تغییرهای نام شرکت با مسئولیت محدود

    _ تشکیل دادن مجمع عمومی فوق العاده.
    _ تنظیم صورت جلسه و امضای همه شرکا با قید مقدار سهام در شرکت.
    _ انتخاب اسامی اعضای هیأت ناظر در صورتجلسه چنانچه تعداد شرکا بیشتر از 12 عضو باشد.
    _ امضای صورت جلسه توسط هیأت ناظر.
    _ مراجعه ی یکی از شرکا یا نماینده قانونی شرکت به واحد تعیین نام اداره پس از یک ماه.
    _ به ثبت رسیدن آگهی پس از تعیین اسم و اخذ موافقت مسئول مربوطه.

    هزینه ثبت تغییرات

    هزینه

    ثبت تغییرات به صورت زیر محاسبه می گردد: ۱- نوع تغییرات شرکت معین کننده تعداد صورت جلسه ها و هزینه های ثبت تغییرهای شرکت است.

    تنظیم نمودن هر صورت جلسه و ثبت کردن آن در پایگاه اینترنتی و پیگیری تا حصول پیش نویس آگهی با توجه به تهای قیمت گذاری مراکز ثبتی متفاوت است.

    اما بصورت معمول حدود ۴۵۰  هزار تومان به بالا می باشد.

    ۲- هزینه رومه رسمی تغییرات شرکت که بصورت میانگین ۸۰ الی ۱۵۰ هزار تومان است.

    ثبت نمودن تغییرات در سریع ترین زمان ممکن

    مراحل ثبت نمودن تغییرهای نام در یک شرکت سهامی خاص

    _ تشکیل دادن مجمع عمومی فوق العاده.
    _ تنظیم صورت جلسه و امضای هیأت رئیسه.
    _ انجام تشریفات دعوت بر طبق اساسنامه شرکت و قانون تجارت .
    _ ارائه اصل صورت جلسه و لیست اسامی دارندگان سهام حاضر و با امضای آن ها به اداره ثبت شرکت ها .
    _ پرداخت حق ثبت تغییرات نام و ارائه فیش به اداره ثبت شرکت ها.
    _ تحویل نسخه اصلی رومه ی شامل آگهی دعوت و مجوز دریافت گردیده به اداره ثبت شرکت ها.
    _ تأیید نمودن اسم انتخاب شده از طرف مسئول تعیین نام اداره ثبت شرکت ها پس از تحویل مدارک.

     

    اخذ

    کارت بازرگانی

    امروزه برای یک فعال اقتصادی ، صدور و تمدید این کارت فرایند پیچیده و سختی محسوب نمی شود. با استفاده از مدارک معمول که همه بنگاه های اقتصادی به جهت امور جاری خود داشته باشند می توانند کارت را دریافت نمایند .

    مزایا

    • تسهیل کسب و کار میان فعالان اقتصادی.
    • بهره مندی از یارانه صادرات
    •  ایجاد ارتباطات سازنده میان فعالان اقتصادی در سطح داخلی و بین المللی.
    • کلید ورود به باشگاه جهانی بازرگانی است.
    •  نظم دادن به فضای اقتصادی.
    •  طبقه بندی فعالان اقتصادی از نظر نوع فعالیت اقتصادی از طریق کارت.
    • کارت بازرگانی موجب اعتبار بین المللی فعالان اقتصادی می شود. هم چون شناسنامه ای برای اعضای اتاق های بازرگانی برای معرفی خود به شرکای داخلی وخارجی است و زبانی شناخته شده است.
    •  

    کارت بازرگانی

    کارت بازرگانی مجوزی می باشد که اشخاص حقیقی و حقوقی دارنده ی آن، می توانند اقدام به بازرگانی در عرصه واردات و صادرات کالا نمایند . در ثبت سفارش و ترخیص محصولات تا واردات از منطقه های آزاد، حق العمل کاری در گمرک و صادر کردن کالاهای مجاز تنها برای بازرگانانی مجاز است که کارت بازرگانی داشته باشند . هزینه کارت بازرگانی نیز با توجه به تعداد و نوع کالاهای شما متفاوت می باشد .

    موارد استفاده

    کارت بازرگانی

    •  ثبت نمودن سفارش و ترخیص کالا.
    •  انجام دادن امور حق العمل کاری در گمرک.
    •  صادرات محصولات مجاز.

    مدارک کارت بازرگانی

    مدارک کارت بازرگانی جهت صدور دو نوع شخصی و شرکتی به صورت زیر می باشد:

    مدارک مورد نیاز جهت

    کارت بازرگانی شرکتی

    1. کپی برابر با اصل پشت و رو کارت ملی و شناسنامه مدیرعامل که باید حق امضا شرکت را هم دارا باشد.
    2.کپی برابر با اصل پشت و رو کارت پایان خدمت مدیرعامل
    3. 1قطعه عکس 4در 6 مدیرعامل
    4.کپی برابر با اصل مدارک تحصیلی حداقل دیپلم(در صورت نداشتن مدرک تحصیلی ، یک شخص که دارای کارت بازرگانی می باشد می بایست معرف شما شود)
    5.گواهی عدم سو پیشینه مدیرعامل
    6.کپی مدارک ثبت شرکت و رومه رسمی تاسیس و تغییرات شرکت و در موضوع شرکت حتما آیتم واردات و صادرات باید قید شده باشد.
    7.سرمایه ثبتی شرکت حتما بالای 500 هزار تومان باشد.
    8.پیش ثبت نام کد اقتصادی جدید
    9.کد اقتصادی 16 رقمی
    10.پلمپ دفاتر شرکتی از اداره ثبت شرکت ها
    11.پیش ثبت نام ارزش افزوده
    12.گواهی تاییدیه مالیاتی
    13.گواهی پلمپ بازرگانی به ثبت رسیده در اداره ثبت شرکت ها
    14.اجاره نامه هولوگرام دار بنام شرکت به نمایندگی مدیرعامل
    15.تاییدیه حساب جاری بنام شرکت که حداقل یکسال از آن گذشته باشد و در صورت نبود

    دو مورد از موارد ذیل مورد تایید می باشد:

    – مبلغ 20 میلیون تومان تا زمان دریافت کارت در حساب جاری که شرکت متقاضی افتتاح کرده بلوکه شود که این آیتم بصورت ثابت می باشد و یکی از موارد ذیل را نیز باید دارا باشد:
    –یک سند مالکیت بنام شخص متقاضی که هر شش دانگ بنام شرکت متقاضی باشد یا یکی از اعضا هیئت مدیره
    –گردش حساب جاری شرکت متقاضی باشد یا یکی از اعضا هیئت مدیره حداقل 200میلیون تومان در یک سال اخیر باشد.

    مدارک مورد نیاز جهت

    کارت بازرگانی شخصی

    1. کپی برابر با اصل پشت و رو کارت ملی و شناسنامه
    2.کپی برابر با اصل پشت و رو کارت پایان خدمت
    3. 1 قطعه عکس 4در 6
    4.کپی برابر با اصل مدارک تحصیلی حداقل دیپلم ( در صورت نداشتن مدرک تحصیلی ، یک شخص که دارای کارت بازرگانی می باشد می بایست معرف شما شود )
    5.گواهی عدم سو پیشینه
    6.پیش ثبت نام کد اقتصادی جدید
    7.پیش ثبت نام ارزش افزوده
    8.پلمپ دفاتر شخصی در اداره ثبت شرکت ها
    9.گواهی پلمپ بازرگانی به ثبت رسیده در اداره ثبت شرکت ها
    10.گواهی تاییدیه مالیاتی
    11.اجاره نامه هولوگرام یا سند مالکیت بنام شخص متقاضی به آدرس معرفی شده جهت اخذ کارت بازرگانی
    12.تاییدیه حساب جاری بنام شخص که حداقل یکسال از آن گذشته باشد و در صورت نبود

    هزینه کارت بازرگانی

    هزینه کارت بازرگانی ، همانطور که در ابتدای این مطلب ذکر شد، بر اساس نوع و تعداد کالاها و یا محصولات متغییر است. در صورت هر گونه مشکل و یا سوال در خصوص هزینه، اخذ کد اقتصادی ، دفاتر پلمپ و غیره با مشاوران حقوقی ثبت بینش تماس حاصل نمایید

    دو مورد از موارد ذیل مورد تایید می باشد:

    – مبلغ 30 میلیون تومان تا زمان دریافت کارت در حساب جاری که شخص متقاضی افتتاح کرده بلوکه شود که این آیتم بصورت ثابت می باشد و یکی از موارد ذیل را نیز باید دارا باشد:
    –یک سند مالکیت بنام شخص متقاضی که هر شش دانگ بنام خود شخص باشد و آدرس معرفی شده بابت کارت باید به همان آدرس باشد.
    –گردش حساب جاری شخص متقاضی حداقل 200میلیون تومان در یک سال اخیر باشد.

    مشاوره تخصصی بازرگانی و پاسخگویی به سوالاتی از این قبیل:
    نحوه انتخاب رشته فعالیت در کارت و تکمیل فرم های مربوطه، شرایط و ضوابط صدور کارت، واگذاری کارت به دیگران، موارد ابطال، عوارض و مالیات، ثبت درج فعالیت و…


    مشخصات

    آخرین مطالب این وبلاگ

    آخرین ارسال ها

    آخرین جستجو ها